Wednesday, December 23, 2009

Berita Gembira Atau Tidak?

Hari isnin lepas (21 DEC 2009) aku dapat surat salinan pasal rumah dari lawyer firm yang uruskan pembelian rumah aku. Surat tentang skarang depa mintak jumlah loan tuan rumah lama yang perlu bank yang bagi aku pinjaman settlekan.

Lepas baca surat tu, semalam Selasa 22 DEC 2009, aku call la firm tuh...
Dia cakap surat kebenaran (Consent Letter) dari pejabat tanah dah kluar.
So, depa skarang nih dalam proses nak uruskan penukaran nama.

Dengan adanya consent letter tu, aku leh la kluarkan duit EPF aku ngan bini aku buat bayar differential loan ngan bayar hutang aku kat mak da aku ngan arwah kakak aku..

Dengan ini juga, kemungkinan aku akan berada di rumah baru dalam 3 hingga 6 bulan lagi.
Rumah pertama aku ngan bini aku.. heheheh...

Tapi, tu lah... dok pikir nanti dah start kena bayar rumah tu..
agak penin gak.. at least dalam rm600 perlu ditambah dalam bajet bulanan aku..
hmmm... agak2 boleh ka ek..

aku harap, bisnes aku ngan bini aku berjalan lancar..
in case tak berapa lancar,
salah seorang kenalah kerja bergaji tetap...
dan salah seorang itu adalah aku.. heh heh heh heh...

Laku lagi ka aku punya skill kat pasaran nih...
experience aku pun tak la sehebat mana...
memang berharap bisnes menjadi... sebab kalu nak cari keje tu, agak payah kot.. heheheheheehh

apa2 pun, Alhamdulillah dengan rezeki yang diberi sekarang.. dan harap bertambah la lagi..
dan juga Alhamdulillah sebab pembelian rumah aku berjalan lancar....
ish.. tak sabar gak rasanya nak duduk rumah sendiri.. heh heh heh heh

No comments:

Post a Comment

Followers