Wednesday, December 23, 2009

1st Car Boot Sale

Hari ni dalam sejarah, aku wife aku dan dibantu oleh adik dia bukak gerai kat car boot sale @ UPM.
Memang pengalaman yang menyeronokkan dan meletihkan... maunya tak letih, aku dari hari selasa 22 DEC 2009 pukul 130pm++ berjaga, sampai hari meniaga 23 DEC 2003.

Kami sampai pun dah ramai orang bukak kedai, siap tersalah ambil parking lagi.. nasib baru nak pasang canopy, tau-tau, organizer datang cakap kata salah tempat... tempat kami kat bahagian lain.. apo laie, kena la bukak balik semua.. yang kesiannya ada brader selang satu gerai ngan kami, dah siap susun barang semua dah.. datang organizer, cakap kata salah tempat gak.. tak pasal2 kena pindah tempat lain.

Masa pegi tu rasa stock bawak dah banyak sangat dah, sampai tu, siap pasang semua, compare ngan orang sebelah ngan sekeliling, rupa-rupanya sikit je stok kitaorang.. hahahahahah.. bukak kedai cam main2 pun ada.. Almaklumlah, baru lagi.. nak amik stok banyak2 pun tak cukup modal laie..

Meniaga sampai kul 2pm.. balik tu, aku flat gila sebab tak tido laie.. lepas zohor je, tido sampai ke mahgrib, kantoi asar aku.. huhuhuhuu... apo la nak jadi...
Skarang nih, bit-bit letih dok ada lagi... rasa malas je nak buat keje lain.. rasa cam nak bersantai je.. hehehehe..

Hasil dari join sale nih, dapat gak aku kenal 2 orang peniaga kat situ.. sorang tu sama cam kami, baru nak try join offline sale, lagi sorangbrader tu dah 10 tahun meniaga baju.. tengok stok dia, pergh.. memang banyak...
apo laie, bergurulah sikit2... pastu tanya kat mana port best yang boleh meniaga.. hehehehehhe

so.. apa2 pun.. nih merupakan titik permulaan pengembangan bisnes bini aku... i will support her as long as i live also as long as i have energy.. hehehehehe...

dibawah sikit gambar kat tempat kejadian.. gambar dari phone baru aku.. kakakakakakakakakaka..


Pandangan kawasan dari jauh..


Our Little Shop









No comments:

Post a Comment

Followers