Monday, August 17, 2009

Trip to Cameron Highland

Nih aktiviti terbaru aku buat... Konvoi ke cameron highland dengan member2 dari forum http://www.cbr150r.my/ ...
Konvoi bertarikh 16 Ogos 2009... Sempena sambutan bulan Merdeka.


Trip nih.. First time aku berkonvoi secara tersusun dan jugak first time aku pegi Cameron Highland. besh gila... serba sedikit gambar trip disertakan.. kalu ada kamera SLR.. misti lagi lawa kot gambar yang diambil.. heh eheh heh eheh



Nih masa RV point kat RnR Rawang... Kat sini aku tengah lapar... sambil tunggu yang lain sampai.. sempat la aku bantai Hot Dog ngan air tongkat ali+air mineral... lepas tuh terus gi buat pelaburan..







Nih pulak masa RV Point kat RnR Simpang Pulai. Kat sini semua group berkumpul sebelum isi minyak pastuh shoot ke cameron... Tak banyak aktiviti dibuat disini.. cuma sembang merapu je sambil2 plan nak isi minyak kat mana ngan nak RV kat mana.








Nih Masa RV Point sebelum sampai brinchang.. Aku beli petai kat kedai seberang tempat lepak nih... Lepas tuh siap bantai makan kat kedai tuh... Dah kakak kedai tu offer makan.. banzai la makanan dia... tapi memula malu gak... lepas 2-3 orang member banzai makan tanpa malu... aku pun hilang rasa malu... Sedap gak dia punya sambal cicah... Layannn oooo...





Indah sungguh pemandangan Cameron nih ye.. first time aku gi..






Nih masa sampai kat kawasan perkemahan dan santaian sungai Pauh. Air dia bapak sejuk... cam mandi dengan air ais... sejuk menusuk kalbu...




Kat ladang atau kedai atau bangsal strawberry dan bunga... Kat sini aku borong 2 paket strawberry, 2 Paket Teh, 1 botol jem, 1 bekas strawberry kering... Sambil2 tuh.. layan aiskrim strawberry... layannnn.... sedap jugak...




Kat Ladang teh yang indah dan permai... Layan teh limau+madu panas... sambil melayan pemandangan yang besh...





Ni masa dah turun dari cameron.. kat simpang jalan ke cameron di simpang pulai.. berehat setelah melayan leper masa turun.. Ada part tuh.. kabus tebal gila.. had pemandangan dalam 1-2 meter je... nasib la mata masih tajam.. heheheheheh.. Kat sini.. rehat sambil tunggu sweeper group sampai untuk berkumpul..






Nih kat RnR Ulu Bernan.. RV Point terakhir... lepak2 sambil menghilangkan sakit buntut...

letih+sakit buntut+sakit bahu sebab beg berat... Dah la hujan lebat masa lepas RnR Simpang Pulai sampai Tapah.. tapi sampai sini dah kering.. hahahahahahahha



Lepas kat Ulu Bernam... semua balik ikut hal masing-masing... time tu hujan lagi.. dari Ulu Bernam sampai ke Rawang kot... aku layan je jalan sorang2 dalam hujan+malam...
tapi.. sampai je rumah.. baju suma dah kering... heh heh heh heh...




yang ni je kot aku leh tulih.. heh heh heh heh heh

No comments:

Post a Comment

Followers