Tuesday, August 18, 2009

Daftar kelahiran anak aku

Pagi tadi aku pi register kelahiran anak-anak aku...
perghh.. dah seminggu baru nak pegi...

sampai pagi tu.. tekan je nombor.. dapat nombor 1013 dan nombor terkini 1012...
tersenyum lebar aku.. leh setel awal nih.. heh heh heh heh...
tapi.. hampeh.. aku tak fotostat salinan dokumen yang dia nak..
buku pranatal+sijil nikah+ic aku ngan bini aku...
kenalah keluar pi cari kedai gambor...

lepas dah setel fotostat... pi balik ke JPN... aku kena amik nombor lain sebab dah terlepas nombor..
Tekan je.. dapat no 1017 dan nombor terkini 1014.. aduhhh.. lama la nih...
lepak kat luar jap.. isap rokok sambil tegur brader repair kasut kat depan JPN tuh..
tak sembang banyak sebab aku tgh tak dak modal... heh heh heh heh

Dalam kepala otak memang ada soalan... tapi .. ntahlah.. tak terkeluar soalan2 tuh... heheheh..

Lepas habih rokok sebat.. masuk balik..
tgk orang kaunter tak dak la pulak...
dalam otak aku.."ish.. mana brader nih.. gi makan ke.. dah la nak cepat nih..."
dok dalam 10minit.. nampak dia masuk ke kaunter balik... pi tandas kot.. hehehe..

pastuh dia tekan nombor giliran...
1015 ... tak dak orang pegi.. besh.
1016 ... tak dak gak orang pegi.. double besh..
1017 ... aku le tuh.. apo laie.. dengan sepantas yang boleh aku pegi...
hampeh tul.. nih misti ada org salah tekan nombor......

Dah setel pendaftaran.. tunggu lak untuk sijil lahir...
sampai turn aku... memula staf tu bagi satu sijil dulu..
pastuh lepas verify.. aku tanya.. "lagi satu encik?"..
dia blur.. pastu dia tanya "Kembar ka?" aku pun jawab "Ya"
"ooo... ingat yang orang lain tadi... ok .. sekejap.. " tu kata dia la.. heh heh heh
Nama yang didaftarkan
1) Muhammad Aqil Iman
2) Muhammad Aqif Iman

Dua2 nama tuh bini aku yang letak... bagi je la dia bubuh nama... dia yang tanggung sakit nak beranak...

dah setel semua.. aku terus shoot ke klinik kesihatan.. nak bagitau kata baby dah kluar dari perut mak dia..
On the way pi tuh.. teringat lak mask tak bawak.. benti kat stesen minyak.. beli satu..
bahaya ooo la nih.. dah la nak ke klinik..

Sampai klinik tuh.. stendet la. orang ramai..
kena beratur lak... aku dah rasa cam dok dalam sauna dah.. jaket tak bukak..
berpeluh2..
dah habih kena soal siasat oleh nurse bertugas... aku pun balik...

on the way balik tuh aku singgah kedai moto..
repair lampu signal blakang motot aku... dua2 blow hasil dari pegi ke cameron..
kenapa ntah la... takkan aku bawak laju sangat kot... hehhehehheh...

pastuh.. balik...

No comments:

Post a Comment

Followers